Lélekvisszahívás
Mennyiszer fordul az velünk elő életünk során, hogy nem
leljük a helyünket, szétszórtakká (szédülőssé
– szét-dűlőssé), figyelmetlenekké, s akár egyre lehangoltabbá,
depresszióssá válunk…
Eltűnődtünk-e valaha is, mi lehet emögött?
Ősidőktől kezdve lényegesnek tartották a javasok,
orvosságos emberek, sámánok, táltosok a világ minden részén a lélek gyógyítását,
mert a lélek az, ami a test betegségeit okozza; a lélek az életünk szikrája,
lényegünk, életenergiánk.
A mindenség animista megtapasztalása alapján minden
dolognak van lelke, és ezért minden - természetéből adódóan - él.
A sámán tudja
ezt, és tudatállapotának megváltoztatásával képes kapcsolatba kerülni e
lélekesszenciákkal.
A sámán kommunikál ezekkel a lelkekkel és sok mindent tanulhat
tőlük, esetleg arra is megkérheti őket, hogy segítsék a gyógyításban.
(Sámán = az ember, aki a sötétben lát)
A természeti népek többsége úgy tartja, hogy az
állatoknak — az embert is beleértve — legalább két lelkük van. Az egyik a testhez
kötött, vagy maradó lélek. Ez a fizikai testhez tartozik és felügyel
a normál testfunkciókra, például a növekedésre, a légzésre, az emésztésre, a
szívverésre, a vérkeringésre, a szaporodásra és az összes természetes
testciklusra.
A másik lelket gyakran szabad vagy bolygó léleknek
nevezik. Ez érez, érzelmei vannak, s éjszaka, álomban, vagy a sámán lélekutazása
során elhagyja a testet. Sőt, az inuitok (eszkimók) és más népek azt tartják,
hogy minden testrésznek saját lelke van. Az evenkik pedig — akiktől a sámán szó
származik — úgy tudták, hogy az emberi lénynek nem kevesebb, mint hét lelke
van, s azoknak mind más és más a feladata.
S tudták azt is, hogy ami nincs jelen, azt nem is lehet
meggyógyítani.
A testnek csak tünetileg lehet segíteni, de a lényeg a
lélek gyógyítása…
Az elveszett rész hiányában azonban ez nem
tud megtörténni.
Milyen módon tudjuk újra felfedezni, meglelni elveszett,
vagy elveszettnek hitt részeinket?
Az egyik ősi „sámán” módszer - a LÉLEKVISSZAHÍVÁS - elveszett
én-részeink visszaszerzése.
A természeti népek körében szinte mindenhol ismert volt
valamilyen néven.
A „sámáni” hagyományokban a betegséget általában két fő
dologra vezették vissza:
1. Az
egyik, hogy valamilyen erő bekerült a testbe, ami nem odavaló - ez esetben ezt eltávolították, kiszívták.
2. A
másik ok, hogy valami hiányzik belőlünk, elment, elvesztettük vagy elvették
tőlünk. Ezt hívják lélekrész-vesztésnek - ilyenkor kell a „gyógyítónak”
visszahozni a hiányzó részt, vagy részeket.
Lélekrész-vesztés valamilyen trauma hatására következhet
be.
Ez lehet akár autóbaleset, válás, haláleset, munkahelyi
elbocsátás, költözés, szóbeli vagy fizikai bántalmazás, de szinte bármilyen megrázó esemény kiszakíthat
kisebb-nagyobb lélek-darabot egy már eleve sérült emberből. („Elvitte egy
részemet…”, „Vele ment egy részem is…”)
S bármilyen hihetetlen is, de hatalmas öröm is okozhat
lélekrész-elszakadást… Mennyiszer is mondjuk, ha valahol nagyon jól éreztük
magunkat: „Ott hagytam magamból egy darabot…”?
Legtöbbször egyfajta boldogtalanság, örömtelenség érzést
élünk meg ilyenkor, hogy hiányzik valami az életünkből, elvesztettünk valamikor
valamit, de már magunk sem tudjuk, mikor és mit; de akár depressziót,
emlékezetkiesést, pánikrohamokat, szenvedélyfüggőséget vagy más súlyos
betegségeket is okozhat ez a helyzet. (Ahányszor
ért minket az életünk folyamán egy-egy törés, trauma, mindannyiszor leválik egy
lélekrészünk az egészből.)
Védekezésből elbújunk biztonságosnak hitt falak mögé a
világ elől, ne tudjon közel kerülni hozzánk senki és semmi.
Ez egy ösztönös túlélési módszer a lélek számára, hogy ne
sérüljön tovább, viszont éppen a bezárkózás miatt nem is tud gyógyulni később.
Sokszor ezt úgy pótoljuk, hogy mi magunk is megbántunk
másokat, s „elveszünk” lélekdarabokat – azt gondolván, ezzel pótolhatjuk azt,
ami nincs.
Az igazság azonban az, hogy ami nem a miénk, azt nem is
fogjuk tudni beilleszteni a hiányzó részeink helyére. A hiány továbbra is hiány
marad, s a másoktól elrabolt lélekdarabok teherré válnak…
A lélekrészeink alapvetően szeretnének visszatérni oda,
ahonnan annak idején kiszakadtak, de sok esetben „félnek”, hogy újra át kell
élniük a traumát, amelyet régen elszenvedtek.
A másik nehézség, hogy mi magunk is tartunk az emlékek
feltörésétől a régmúltból, ami nem ritkán velejárója a gyógyulásnak. Sajnos a
lélekvesztés hatására még könnyebben veszítünk további részeket, épp ezért az
esetek nagy részében halmozottan sérült a legtöbb ember.
Persze, ez fordítva is igaz, lélek-visszatérítés hatására
a további, „elkóborolt” darabkák is könnyebben találnak vissza hozzánk.
A lélekvesztés
tünetei:
A lélekvesztés legszélsőségesebb és legdrámaibb formája a
kóma.
A lélekvesztés tünetei jelentkezhetnek azonnal is, később
is. Az első tünet gyakran az az érzés, hogy az illető elvesztette
környezetével a kapcsolatot. Rövidesen úgy érzi, hogy önmagával, a saját
testével is elveszett a kapcsolat. Ürességet, fásultságot tapasztal, vagy nem
érez semmit, hanem úgy látja saját életét, mint egy filmet, amelyben valaki más
a főszereplő.
„Nem tudom mi a baj, de mintha elveszítettem volna a
kapcsolatot önmagammal.” - Ha ez igaz, akkor nagyon komoly a baj, mert gyakran
azt is jelenti, hogy saját belső támogató rendszerükkel, reményeikkel,
álmaikkal, hitükkel, önbizalmukkal és erkölcsi elveikkel veszítették el a
kapcsolatot.
A lélekvesztéstől szenvedő embernek gyakran nehéz őszintének
lennie önmagához, más embereket hibáztat, amikor élete ügyeinek megoldása
legtöbbször saját tetteiben rejlik.
A „földtől elrugaszkodottság” is a lélekvesztés
egyértelmű jele.
Másik fontos tünet az emlékezetvesztés.
A visszatérő negatív viselkedési minták, például
amikor valaki újra és újra katasztrofálisan végződő kapcsolatokba keveredik
hasonló típusú partnerekkel, szintén gyakran utalnak súlyos lélekvesztésre.
A lélekvesztéstől szenvedők gyakran vonzódnak erőteljes emberekhez
abban a reményben, hogy az erő egy része leválik a másikról, és kitölti a
bennük tátongó űrt, ahelyett, hogy saját erejük visszanyerésére törekednének. A
lélekvesztett emberek szokásos reakciója, hogy az űrt másoktól elvett
lélekdarabokkal próbálják kitölteni. Ezt néha úgy álcázzák, hogy újra és újra
szerelembe esnek. Így próbálnak új életet kezdeni, vagy legalább új energiát
kapni a régi folytatásához.
Fontos jele a lélekvesztésnek, ha valaki képtelen örömet
találni az életben.
Azok az emberek, akiknek mindig van indokuk rá, hogy
miért nem tudják azt tenni, amit szeretnének, akiknek útja mindig el van zárva,
akik félelmet éreznek szeretet helyett — könnyen lehet, hogy lélekvesztéstől
szenvednek.
A lélekvesztett emberek gyakran keresnek pótlékot az
életben, ami lehet bármi: karrier, kábítószer, Internet, szex, szerepjátszás
vagy alkohol. A káros szenvedéllyel próbálják kitölteni az eltávozott lélekrész
után maradt hiányt.
A gyors megoldás állandó keresése, és ellenkezője, a
teljes egykedvűség is a lélekvesztés jele. Azonban mindnyájan látjuk — ha nem
saját életünkben, akkor másokéban —, hogy ezek a viselkedésminták hosszú távon
sosem segítenek, általában inkább rontanak a helyzeten.
A lélekvisszahívás hatása komoly változásokkal járhat az
egyén életében.
A megerősödött önbizalomtól a természetes jókedvig,
kiegyensúlyozottságig, egészen a pozitív testi változásokig számtalan példát
lehet sorolni.
E módszer azonban nem veszélytelen a „gyógyítóra” nézve,
hiszen ő tudatosan, saját önszántából teszi azt saját magával, amit mások
szerencsétlen események hatására szenvednek el.
Transzállapotba kerülve egy része elindul megkeresni a
hiányzó lélekdarabot a „sötétbe”, az „árnyékvilágba”.
Ilyenkor sokszor ő maga is átéli mindazt, amit annak
idején az Őt felkereső egyén megtapasztalt a trauma elszenvedésekor; majd meg
kell győznie az elveszett részt - hiszen a félelem miatt sok esetben, az nem
mer magától hazatérni.
Végül vissza kell jönnie, hogy szó szerint visszafújja a
lelket a fizikai testbe.
Ugyan a gyógyító munka nagy részét a „szellemi segítők”
végzik, de erős akarat, biztos belső látás, a lélekutazás terén nagy
tapasztalat szükséges a gyógyító számára, hogy sikerrel járhasson. Ismernie kell
a járást a „szellemek földjén”, és ott erőteljes, tiszta, jól működő kapcsolata
kell, hogy legyen a szellemekkel. Mert könnyen saját maga is elveszítheti az
odaát járó lelkét.
Olyan kisugárzással kell rendelkeznie, ami bizalmat és
nyugalmat áraszt, amelynek hatására megnyílik felé a bezárult személyiség, hogy
befogadja visszatért részeit.
A sikeres gyógyulásnak fontos szakasza a feldolgozás,
integrálás, ami sokszor hetekig, de akár hónapokig is eltarthat. Ez időszakban
nagyon fontos, hogy számíthasson az egyén a „gyógyítóra”, ne legyen magára
hagyatva, bármilyen változást meg tudjon vele beszélni.
A lélekgyógyászat e módszere nagyon erőteljes és hatásos
tud lenni, de megfelelő tapasztalat hiányában az említett veszélyek miatt nem
ajánlott egyedül próbálkozni, mert a gyógyítóból könnyen gyógyítandókká
válhatunk!
(Az írás Sólyomfi Nagy Zoltán
Karaul tanításai és útmutatása alapján, valamint Majercsik János Oguz összefoglalásának
felhasználásával készült.)
Ha úgy érzed, Kedves Olvasó, hogy érintett vagy
valamilyen módon, keress meg bátran.
Ajánlott irodalom – a teljesség igénye nélkül:
- Carlos Castaneda könyvek;
- Ted Andrews: Az állatok szimbolikája - Spirituális beszéd az ember
és állat között, Alexandra, 2003;
- Gabrielle Roth: Térképek az extázishoz, Édesvíz, 1997
- Sandra Ingerman – Lélekvisszahívás. Elveszett én-részeink
visszaszerzése egy ősi sámán módszer felelevenítésével, Amritana, 2008
Sandra Ingerman pszichológiai tanácsadói munkája mellett
kezdett érdeklődni az ősi sámángyógyítás iránt.
Felismerte, hogy traumáink feltárásán fáradozva akár éveket
is elölthetünk pszichoterápiával vagy önsegítő csoportokban végzett munkával
anélkül, hogy jelentős eredményt érnénk el. Ennek okára egy sámánutazás során
„véletlenül” látott kép világított rá: a trauma pillanatában a lélek egy része
lehasadhat és eltávozhat – így ezekben az esetekben a pszichoterápia olyan
részeinkkel próbál dolgozni, amelyek nincsenek is jelen! Hová távoztak ezek a
lélekrészek? Hogyan lehetne őket visszahozni? Kérdéseire a válaszokat az ősi
sámánok lélekvisszaszerző utazásaiban találta meg, amelyek célja a beteg
elveszett vagy ellopott lelkének visszahozása volt. Meglepődve tapasztalta,
milyen remekül beválik az ősi módszer a ma emberének gyógyításában, főként
olyan esetekben, amikor a lélek egy része valamilyen trauma – az erőszak
különböző formái, szeretteink elvesztése, balesetek, háborús élmények,
betegségek és műtétek – miatt még a fájdalom beállta előtt „katapultált” a
testből, depressziós, energiátlan állapotban hagyva az egyént. A könyv
gyakorlatias módon ír a lélekvisszahívásról, és izgalmas személyes
beszámolókkal bizonyítja, milyen intenzív gyógyulást indíthat el – megalapozva
ezzel más gyógymódok, mint a pszichoterápia, a testgyógyászat vagy a
hagyományos orvosi kezelések sikerét, és elősegítve a beteg gyógyulását és
teljessé válását.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése